Norsk Logg inn partnerweb

Abonnement og faktura

Her kan du som kunde administrere abonnementene dine og få svar på vanlige spørsmål.

Under Dokumenter finner du blant annet skjema for endring av eksisterende abonnementer.

Gjelder din henvendelse eierskifte eller oppsigelse av abonnement må du sende en e-post til abonnementsavdelingen

911 33 700

Åpningstider: Hverdager 08.00 - 16.00

Ofte stilte spørsmål

  • Hva betaler jeg for?

    AddSecure leverer overvåket alarmoverføring, hvilket betyr at vi kontollerer kommunikasjonen mellom din(e) alarmsendere og valgt alarmmottak. Dette for at du skal være sikker på at alarmen går når den skal, dit den skal - hver gang. Hvor ofte vi foretar en kommunikasjonstest, avhenger av hvilket abonnement du har. De vanligste abonnementene våre sjekkes henholdsvis hver 25. time, hver halvtime eller hvert tredje minutt.  

    Vi oppfordrer våre kunder til å velge et abonnement i henhold til hvilket sikkerhetsnivå de har behov for. Velg "Overføringstjenester" i hovedmenyen for å lese mer om våre abonnementer innenfor innbrudds-, brann-, heis-, og teknisk alarm.

    For å kunne overvåke og overføre alarmer må man ha ett abonnement per alarmsender, og abonnementene faktureres vanligvis årlig. Hvis du har fått din første faktura fra AddSecure (Safetel AS), har du sannsynligvis fått installert eller oppgradert alarmsystemet av din alarminstallatør. Hvilken terminal eller bygning dette gjelder, ser man normalt ut fra fakturaen. Er du i tvil, eller dersom du ønsker bedre/annen merking av fakturaen, er du velkommen til å kontakte vår support via e-post eller telefon 911 33 700 dersom du er tilknyttet tidligere Safetel, og 61 28 70 00 hvis du kommer fra tidligere Securinet. 

     

  • Hva koster de ulike abonnementene, og hva den viktigste forskjellen på dem?

    Prisen på de ulike abonnementene avhenger av hvor ofte du ønsker at AddSecure foretar kommunikasjonstest ut ifra ditt sikkerhetsbehov.

    Prisene på våre abonnementer finner du under fanen "Overføringstjenester" i hovedmenyen hvor abonnementene er delt inn i forskjellige kategorier.

  • Jeg skal ikke lenger benytte alarmoverføring fra AddSecure. Kan jeg la være å betale fakturaen jeg har fått?

    Det er 3 måneders oppsigelsestid på alle AddSecure abonnementer. Du må derfor betale faktura du allerede har mottatt, samt eventuell sluttfaktura.

  • Hvor ofte kommer fakturaen?

    Løpende abonnement faktureres normalt forskuddsvis for 12 måneder for tidligere Safetel kunder, samt forskuddsvis 3 måneder for tidligere Securinet kunder. Teletrafikk som oppstår ved alarmer og hendelser, samt ved eventuelle feilmeldinger, blir etterfakturert i henhold til reelt forbruk.

  • Hvordan endrer jeg fakturaadresse?

    Du kan endre din fakturaadresse ved å sende oss en e-post.
    (Husk å oppgi GSM-nummer eller kundenummer). 

  • Hvorfor får jeg en faktura selv om jeg nettopp sa opp abonnementet?

    I slike tilfeller er det mest sannsynlig at oppsigelsen kom rett etter fakturakjøringen hos oss, da fakturaen allerede har gått ut med abonnementsavgifter for 3 måneder. Dersom du mottar en faktura like etter at du har sendt oss din oppsigelse, så gjelder denne tre måneder frem i tid, som tilsvarer oppsigelsestiden. Det kan også være at du kun har fått faktura på varslinger/trafikkbruk fra perioden før oppsigelsen siden dette etterskuddsfaktureres.

  • Hvordan sier jeg opp mitt abonnement?

    Av sikkerhetsmessige årsaker aksepterer vi bare skriftlige oppsigelser. Det kan informeres pr brev til PB 6715 Etterstad, 0609 Oslo, eller per e-post

  • Kan man si opp overvåkingen og fortsatt ha alarmoverføring?

    Nei, AddSecure selger kun overvåkede alarmoverføringer.